coryllus coryllus
1601
BLOG

Z czym się komu kojarzą Kielce?

coryllus coryllus Polityka Obserwuj notkę 28

 Klasa, lekcja wychowania obywatelskiego. Pan pyta uczniów. - Dzieci z czym się wam kojarzą Kielce?

 

Wstaje Jasiu, na na szyi szalik i dziwną czapkę.

  • Korona, Korona – krzyczy na całą klasę Zdejmuje szalik i zaczyna nim machać uderzają niechcący w głowę Stasia.

  • Ty durniu – woła Staś – Kielce to miasto wojewódzkie położone w Górach Świętokrzyskich, siedziba biskupstwa, jedno z najstarszych miast w Polsce założone przez Mieszka Starego. Nieopodal jest piękny zamek w Chęcinach pamiętający Kazimierza Wielkiego oraz największa w Polsce jaskinia o nazwie Raj.

  • Pięknie Stasiu – mówi nauczyciel – a ty Jasiu siadaj i siedź spokojnie.

 

Nauczyciel patrzy po dzieciach i wskazuje na milczącego typa w kącie klasy. -A tobie Sierzputowski z czym się kojarzą Kielce? Sierzputowski wstaje, jest znanym debilem, postrachem szkoły, nie panuje nad odruchami i emocjami, kibluje już trzeci rok

 

  • Mnie? – pyta jak głupi

  • Tak tobie – mówi zirytowany nauczyciel

  • Mnie, panie psorze Kielce kojarzą się z kulturą, z ludźmi, którzy komunikują się przez internet, z wolnością słowa i tejże wolności obroną

 

  • Ty kretynie! Nie wytrzymuje nauczyciel. Znowu zaczynasz! Jak cię kiedyś spytałem z czym ci się kojarzy biała chusteczka to powiedziałeś, że z dupą! Siadaj!

Sierzputowki siada i mruczy pod nosem – bo mnie się wszystko z dupą kojarzy, tylko nie Kielce. Nauczyciel rzuca w Sierzputowskiego kluczami, trafia go w głowę, a Sierzputowski zalewa się krwią. Klasa rży ze śmiechu.

 

Wstaje Marysia. - Ja powiem proszę pana z czym mi się kojarzą Kielce. Mnie się one kojarzą z biskupem Kaczmarkiem, bo kiedy mój dziadziuś służył w milicji w 1946 roku to....

 

- Cisza, cisza, ryczy nauczyciel, koniec lekcji, koniec lekcji...

coryllus
O mnie coryllus

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka