coryllus coryllus
4056
BLOG

Ziemkiewicz pod sąd za zdradę.

coryllus coryllus Polityka Obserwuj notkę 64

 Ziemkiewicz po raz kolejny udzielił głosu Gazowni i to w dodatku w tekście dotyczącym spotkania w klubie Ronina, które odbyło się 10 września. Było to spotkanie w składzie: prof. Nowak, Grzegorz Braun, Toyah, Kamiuszek i ja. Tekst o tym spotkaniu i o całej działalności klubu ukazał się dziś w GW. Prócz Ziemkiewicza głos zabiera tam nieujawniony publicysta „Uważam Rze”, który mówi, że do Ronina nie chodzi, bo stężenie patriotyzmu jest tam za wysokie, oraz jakiś duposz podpisujący się nickiem Palto, któremu nie podoba się, co my tam w tym Roninie opowiadamy. Tekst napisała Wielowieyska i jakaś druga koleżanka Ziemkiewicza i nie wart on jest nawet splunięcia. Powstał dlatego, by jeszcze bardziej podkręcić atmosferę wokół bredni wypisywanych przez Pana Artura Nicponia. Dziwi mnie w tym jednak postawa Rafała Ziemkiewicza, który mówi Wielowieyskiej: My publicyści „Uważam Rze”, przez takich jak Braun czy ci blogerzy (toyah, kamiuszek, coryllus) jesteśmy ostro krytykowani, oni są bardzo radykalni, ale takie poglądy istnieją.

Tako rzecze Ziemkiewicz Rafał, a ja mogę tu tylko przypomnieć tekst, który o nim kiedyś napisałem: http://lubczasopismo.salon24.pl/aelita/post/218367,czy-ziemkiewicz-ma-grzyba-w-glowie

Myślę, że wszystko co tam napisałem to prawda. Cóż bowiem ze świata rozumie pan Rafał? Otóż rozumie on, że powinien się ustawić w takim miejscu, żeby z jednego miejsca na niego trochę dmuchało, a z drugiego trochę grzało. I żeby było git. Jest jakaś skala, jak w starym lampowym radio, z jednej strony jest Głos Ameryki, a z drugiej Gawarit Maskwa. Pośrodku zaś mamy pana Rafała i jego poglądy, jak się przekręci gałką pan Rafał zbliża się raz do jednego, raz do drugiego krańca skali. I to jest jedyny opis, który Ziemkiewicz potrafi pojąć. To i tak dobrze, bo Wielowieyska nie umie nawet tego. Wielowieyska wie, że jak się zbiera prawica to będą zabijać Żydów. I już., To jej w zupełności wystarczy do tego, by funkcjonować.

Chciałem więc niniejszym oświadczyć, że ani ja, ani Toyah, ani Kamiuszek, nie krytykujemy Ziemkiewicza ponieważ jest za mało radykalny, tylko dlatego, że słabo pisze, wiesza swoje portrety w środku miasta na szczytach budynków, a myśli jego są wątłe i rachityczne. Oświadczam także, że czynem i słowem przeciwstawiać będziemy się budowaniu takich opozycji jakie wspólnie z Wielowieyską układa Ziemkiewicz. Panie Ziemkiewicz i Pani Wielowieyska, jak chcecie omawiać naszą twórczość to zacytujcie, do Kuu...y nędzy, chociaż jedno zdanie z naszych tekstów. Rozumiem, że nie możecie tego zrobić, bo was to przerasta. Pół biedy z tekstami moimi i Toyaha, ale cykl Kamiuszka poświęcony Erazmowi z Rotterdamu to jest coś, co Wielowieyską doprowadziłoby na skraj załamania nerwowego, mogłaby nie zrozumieć z tego ani jednego słowa.

Rozumiem, że Grzegorz Braun ma jakieś ważne powody, które powodują, że pozwala sobą pomiatać jakiemuś Ziemkiewiczowi. Ja na to nie pozwalam. I nie życzę sobie, żeby mnie Rafał Ziemkiewicz ustawiał wśród swoich, tłoczących się za jego plecami kumpli, po to, by taka Wielowieyska miała o czym myśleć i o czym pisać.

Teraz o spotkaniu. Józef Orzeł zaprosił nas najpierw do studia gdzie nagraliśmy program o szatani, potem poszliśmy na obiad. Ale jaki! Jagnięcina, pieczone ziemniaki, rakija, wino, desery. Było super. No, a potem wtoczyliśmy się do tych Hybryd. Posadzili mnie pomiędzy Nowakiem a Braunem. W czasie kiedy Andrzej Nowak przemawiał o mało nie zasnąłem i bałem się przez cały czas, żeby to samo nie przytrafiło się Toyahowi. Myśmy zjedli i wypili najwięcej. Już, już miałem zamknąć oczy, kiedy nagle Grzegorz Braun zaczął opowiadać o strzelaniu.

  • Z czego będziesz strzelał? - Ja na to. Strzelać nie potrafię, w nic nigdy nie umiałem w nic trafić. Zignorował mnie jednak i dalej przerzucał się z Nowakiem uwagami o strzelaniu. Ludzie biją brawo, ktoś coś woła. Zrobiło się małe zamieszanie. Potem znów wszystko trochę oklapło, ale nagle Nowak z Braunem z niezrozumiałych powodów powtórzyli kilka razy frazę: je..ał ich pies. Rozbudziłem się na dobre i mogliśmy gadać dalej. W sumie nie było źle, ale nie mogę powiedzieć, żeby to spotkanie było jakoś szczególnie dynamiczne. Trzeba przekonać Józefa, żeby zabierał nas na kolacje, a nie na obiady, wtedy tempo i dynamika spotkań będą właściwe.

Wielowieyska zaś opisała to wszystko tak, jakby na sali był jakiś jej szpieg, któremu zdawało się, że przysłali go na sabat prawicowych czarownic. Braun przez większość spotkania wyraźnie żartował, ale to nie miało znaczenia. Najgorsze zaś jest to, że nie miało również znaczenia dla Ziemkiewicza, który opuścił salę, ponieważ spieszył się na wywiad do Superstacji. Nie słyszał więc jak Toyah zapytał go czy płakał po tym jak Komorowski wygrał wybory.

Tak więc dożyliśmy czasów kiedy Ziemkiewicz ostrzega Wielowieyską przed Braunem i blogerami. To jest proszę Państwa potrójne bingo. I wszystko byłoby całkiem czarne, gdyby nie to, że wypowiedzi dla GW odmówił Warzecha Łukasz. Czy to nie dziwne?

 

Teraz ogłoszenie: od czwartku zaczynają się w Warszawie Targi Książki Historycznej, zapraszam serdecznie wszystkich, moje stoisko znajduje się tuż obok stoiska IPN. Handlujemy przez 4 dni, do niedzieli.

 

Trwa promocja książki „Atrapia” na stronie www.coryllus.pl. Można ją kupić w cenie 15 złotych plus koszta wysyłki. Sprzedajemy także ostatnie egzemplarze „Dzieci peerelu”. Wznowienia na razie nie będzie. 

 

Książki nasze zaś można kupić w księgarniach:

 

Księgarnia Wojskowa, Tuwima 34, Łódź

Księgarnia przy ul. 3 maja Lublin

Tarabuk – Browarna 6 w Warszawie

Ukryte Miasto – Noakowskiego 16 w Warszawie

W sklepie FOTO MAG przy stacji metra Stokłosy w Warszawie

U Karmelitów w Poznaniu, Działowa 25

W księgarni Gazety Polskiej w Ostrowie Wielkopolskim

W księgarni Biały Kruk w Kartuzach

W księgarni „Wolne Słowo” w Katowicach przy ul. 3 maja.

W księgarniach internetowych Multibook.pl i „Książki przy herbacie” oraz w księgarni „Sanctus” w Wałbrzychu.

No i oczywiście na stronie www.coryllus.pl

coryllus
O mnie coryllus

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka